marți, 13 aprilie 2010

Ce este feminismul?


În primul rând o să încerc să explic ce a însemnat fenomenul “feminismului” la nivel global dar bineînțeles și în țara noastră. Astfel putem înțelege mai bine care au fost cauzele care au dus la extinderea acestui fenomen și ce schimbări au avut loc, ce modificări s-au întâmplat în viața indivizilor.

Pe parcursul istoriei, femeile au fost considerate inferioare față de bărbați. Calea drepturilor garantate de lege si a afirmării largi s-a deschis în fața lor numai în secolul XIX. După lungi eforturi, femeile au reușit să obțină chiar și dreptul la vot, acest lucru ducând însă la începutul unor noi lupte.Cerința egalității în drepturi a femeilor a apărut prima dată la sfârșitul secolului XIX, când dezvolatrea societății și a creșterii bunăstării au creat posibilitatea ca unele femei să se cultive și astfel unele dintre ele au putut deveni scriitoare sau artiste. Sub influența Revoluției Franceze din 1789 în toată Europa s-au răspândit idei radicale. În Anglia Mary Wollostonecraft termină celebra operă “În apărarea drepturilor femeilor”. După concepția epocii victoriene, femeia era “zâna cea bună” a bărbatului, care avea rolul natural de a fi soție,mamă și creatoare a căminului familial.Sfidând acest punct de vedere, câteva femei au început să-și ceară drepturile ca în final perseverența lor să fie încununată de succes. S-a născut legea ce garanta drepturile femeilor, s-au creat școli superioare pentru femei obținând succese profesionale în:medicină, artă, s-au introdus surorile medicale.

Atât pentru femeile reformatoare cât și pentru bărbații care le susțineau cel mai important drept a devenit dreptul de vot.Această luptă a luat amploare la mijlocul secolului XIX în Marea Britanie și în S.U.A reușind cu greu să învingă concepția tradiționalistă. Guvernul britanic a preferat să aprobe dreptul la vot decât să riște revigorarea mișcării.

Aceste cauze au generat în anii 1960 Mișcarea de Eliberare a Femeilor din Statele Unite acestă mișcare fiind denumită cu termenul de “feminism”.Acesta viza egalitatea între sexe în toate domeniile și a abordat unele din problemele mai puțin discutate anterior ca violul, hărțuirea sexuală și avortul. Aplicarea în practică a legilor obținute de ele, era uneori foarte anevoiosă, deoarece chiar și în zilele noastre, în unele părți ale lumii feleilor le lipsesc si cele mai elementare drepturi, unele neavând nici dreptul de a-și alege viitorul soț.


Sursa:Arborele Lumii,Editura Marshall Cavendish Romania, coordonator Terence Strongman

Un comentariu:

  1. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere