duminică, 9 mai 2010

Diferențele de gen dintre femei și bărbați

Diferențele dintre bărbați și femei sunt date de natura genului, conform lui Anthony Giddens. Unii autori consideră că există diferențe comportamentale înnăscute, între bărbați și femei ce apar în toate culturile, de exemplu vânătoarea și războiul se întâlnesc de obicei la bărbați ceea ce îi face să dețină tendințe biologice fundamentale către agresivitate, lucru care le lipsește cu desăvârșire femeilor. Cu alte cuvinte, diferențele de comportament dintre bărbați și femei se produc mai ales
în urma învățării sociale a identității feminine și masculine.

Giddens susține faptul că este destul de dificil pentru părinți să crească copii fără a exista discriminare indiferent de faptul că ei încearcă să evite acest lucru. Se face referire la faptul că atunci când părinții au o fată și un băiat inevitabil se produce o discriminare prin simplul fapt că pentru fată părinții vor cumpăra jucării cum ar fi păpușile, iar pentru băiat mașinuțe,roboți. Diferențele sistematice în ceea ce privește modul de a-i îmbrăca, de a-i coafa oferă informații pentru copii de a începe să înțeleagă parțial care este diferența dinte ei.

Concepțiile noastre despre identitatea genului se formează încă din copilărie și se conturează în adolescență. Noi toți ne “practicăm genul” în interacțiunile noastre de zi cu zi pe care le avem cu ceilalți. Ne reproducem genul din punct de vedere social prin acțiunile pe care le desfășurăm zilnic. După Freud copii între 4-5 ani încep să se identifice cu părinții: băieții cu tații, iar fetele cu mamele. Freud îi acordă tatălui rolul principal în educarea și în viața copilului, în timp ce în alte culturi mama este cea care joacă un rol semnificativ în viața copilului.

În concluzie, aș dori să mai adaug faptul că trebuie să ne dăm seama de faptul că există anumite diferențe între femei și bărbați, putând afirma chiar faptul că până la urmă acestea ne fac să avem un comportamnet diferit unii de alții.


Bibliografie: Anthony Giddens “Sociologie”, ed. ALL, 2003,capitolul “Genul si sexualitatea”

Un comentariu:

  1. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere